woensdag 1 maart 2017

Februari van Sabrina: werk, windpokken en winter

Kort samengevat was februari ten huize Sabrina : werk, windpokken en weekendje weg. En winter, toch ook gedurende dat ene kwartier dat er hier een wit sneeuwtapijt(je) lag.

Wat werk betreft begon ik februari met koekjestaart om mijn collega’s te trakteren ter gelegenheid van mijn vast contract. Mijn nieuwe job is al helemaal niet meer zo nieuw en ik kan intussen hoofdschuddend en meewarig terugkijken op mijn gepieker van vorig jaar want dat was toch helemaal nergens voor nodig en zie nu eens hoe goed het allemaal uitgepakt is. Achteraf gemakkelijk gezegd, natuurlijk…


Blog van Sabrina : februari

En mag ik nog eens mijn lof betuigen voor de geniale eenvoud van koekjestaart. Ik had dat dus nog nooit eerder klaargemaakt, maar samen met mijn assistente Anna maakte ik een exemplaar om duimen en vingers bij af te likken. Letterlijk: “Mag ik nu al mijn vingers aflikken, mama?!” Dat moet ik deze vakantie nog maar eens op het menu zetten.

Ik was het al bijna vergeten, maar er heeft dus werkelijk één dag ofzo wat sneeuw gelegen. Gelukkig waren we er toen als de kippen bij om er wat in rond te sleeën en een sneeuwman te maken want zo snel als hij gekomen was, zo snel was hij ook weer weg die sneeuw. En intussen zitten we hier nog altijd af te tellen naar mooie lentedagen.

Blog van Sabrina : februari

Die ene sneeuwdag viel natuurlijk net toen we hier met een door de windpokken geveld mannetje zaten. Het deed al een tijdje de ronde op school dus het was wel te denken dat de windpokken hier ook zouden komen aanwaaien. Nu we erdoor zijn ben ik blij dat we dat gehad hebben, op het moment zelf was het behoorlijk zielig.

En dan had Anna ze nog niet gehad. Die heeft ze opgespaard tot net voor de vakantie zodat ze de carnavalfeestelijkheden op school miste én ons weekendje weg in het water zag vallen. Of net niet in het water zag vallen aangezien een subtropisch zwembad + windpokken geen topcombinatie is. Het heeft wel geholpen dat ze haar gedachten wat kon verzetten, bij een moeder-dochter rondje sprookjesgolf, bijvoorbeeld. En nu moeten we natuurlijk nog eens een weekendje terug om wél gebruik te kunnen maken van het zwembad.

Blog van Sabrina : februari

VOORUITBLIK

Maart ziet er voorlopig nog een gewone maand uit. Ik zal misschien stilaan eens in actie moeten schieten met voorbereidingen voor Anna’s communiefeest. Als het goed is staat haar feestoutfit morgen op punt en kunnen we de rest van ons in het nieuw gaan steken.

Er staat ook weer een doktersbezoek met Leon op de agenda. Tegenwoordig probeer ik dat zo lang mogelijk te negeren want ik weet wel al dat ik me er nog genoeg in zal opwinden. Het went niet, je kind z’n ontwikkeling die zo op de rooster gelegd wordt…

Misschien moet ik me maar focussen op het plezieriger vooruitzicht van een date-night die ik al strategisch verzekerd heb door tickets te bestellen voor een theatervoorstelling eind maart. Stiekem wou ik deze voorstelling graag zien en als ik er een etentje aan vastplak, gaat de echtgenoot vast wel zonder morren mee naar toneel, toch? En zo hebben we onze portie quality time weer gehad, want dat schiet er hier momenteel toch serieus bij in.

TERUGBLIK

Uit mijn blogarchief moet ik afleiden dat februari altijd een bijzonder kalme blogmaand geweest is voor mij, behalve dan twee jaar geleden toen ik meedeed aan én #boostyourpositivity én Dagen Zonder Vlees.

Wat me er uiteindelijk toe heeft overgehaald om dit jaar op de valreep nog mee te doen met het ambitieuze “40 dagen bloggen” deze vastentijd. Ik zag het idee eerst passeren in de “Meststoffen voor jouw blog” facebookgroep (van Kathleen van verbeelding), waarbij ik toen nog dacht het eventjes aan te zien, tot ik vandaag met mezelf de afspraak maakte dat ik alsnog zou meedoen als ik erin zou slagen om mijn maandoverzicht vandaag te publiceren. Dus bij deze: count me in

Geen idee waar het mij de komende 40 dagen bloggewijs gaat brengen, maar dat zien we wel. Gelukkig mag dat want de regels voor deze challenge zijn nogal vrij te interpreteren. Lees er hier meer over en hou mijn blog in de gaten de komende 40 dagen! Ik ben even benieuwd als jij!

4 opmerkingen:

  1. Pop, ik doe ook mee met de 40 dagen bloggen. Kunnen we elkaar motiveren hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooh wat leuk. Ik kende het groepje niet, maar verzoekje ingestuurd :D.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is een groep voor de deelnemers aan de "Meststoffen"-cursus, die ook een aanrader is ;-)

      Verwijderen