Pages

zondag 12 maart 2017

Geen bericht over privacy en bloggen - #40dagenbloggen

Normaal ging hier gisteren een blogje verschijnen, maar toen viel Leon ’s avonds heel onnozel van zijn nieuwe/vintage fietsje wat hem een bloedneus en een dikke wang bezorgde en zijn ouders een kleine hartverzakking. Eens overbezorgde ouders, altijd overbezorgde ouders, vrees ik. Er kwam een blitsbezoekje aan de dokter van wacht bij kijken en al bij al viel de schade nog mee, maar mijn motivatie om nog een blogbericht uit te werken was een beetje weg. In plaats daarvan heb ik een glaasje wijn gedronken om van de emoties te bekomen.


Vandaag was het dan zo’n mooi weer en hebben we vooral genoten van de zon. Al moet gezegd dat Little Miss Sunshine op de foto vooral slechtgezind was omdat niemand mee verstoppertje wilde spelen. Maar het plan was toch nog steeds om dan vandaag dat blogbericht uit te schrijven over het wankele evenwicht tussen bloggen en je privacy bewaren.

Blog van Sabrina : privacy

Daar loop ik al een tijdje mee rond en in mijn hoofd heb ik daar al heelder epistels over geschreven, maar het lukt me niet om het helder op mijn scherm te krijgen. En bovendien wil ik vanavond nog dat werkelijk geweldige boek uitlezen, dus het gaat niet voor vandaag zijn. Ook al omdat ik er eigenlijk niet uitraak hoe dat juist moet met mijn privacy, die van mijn kinderen en wat ik daarvan kan en wil delen op sociale media en in het openbaar.

Blog van Sabrina : privacy

Dat wilde ik u dus toch even laten weten. Als ik mijn ideeën over privacy en bloggen nog eens op een rijtje krijg, leest u het hier. Wie intussen al een interessante visie heeft over wat je deelt op je blog en wat niet, mag het hieronder altijd laten weten.

Niet simpel, 40 dagen bloggen.

10 opmerkingen:

  1. Ja dunne lijn. Ik denk altijd :"mag mijn chef dit weten?"

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind dat ook niet altijd gemakkelijk. Al schrijf ik natuurlijk wel met nuances, zoals mijn PGD-blogje. Geen leugens daarin, maar wel een beetje afgevlakt. De momenten waarop ik crisissen kreeg en hoe dat hier dan verliep, dat is voor binnen onze 4 muren. Foto's ben ik ook zeer selectief in. Ik vraag me altijd af: zou Berre me dit later kwalijk kunnen nemen? Het lief vindt het niet erg dat er af en toe een foto verschijnt waar hij ook eens op te zien is, hij maakt ook deel uit van 'ons', maar heeft liever niet dat ik zijn naam echt vernoem. Blogs over Berre bespreek ik ook met hem vooraf. Het is ook zijn kind.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelijkaardige aanpak hier: foto's die ze me later (hopelijk!) niet kwalijk nemen en 'gevoelige' zaken, vooral ivm Leon, worden op voorhand besproken.

      Verwijderen
  3. Ik heb er vandaag net een stukje over geschreven. Ik blijf het een heel moeilijk evenwicht vinden, ik dacht anoniem te bloggen en werd toch herkend. Er lezen meer mensen blogs dan ik had gedacht ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In dat opzicht vind ik het een voordeel dat ik 'openbaar' blog en mensen me direct kunnen herkennen. Ik moet alleen op voorhand (soms heel erg) goed nadenken dat of hoe ik iets publiceer.

      Verwijderen
  4. Moeilijke vraag, ik heb nog maar zelden mezelf gecensureerd. Maar ik hou het soms wel vaag. Het is al gebeurd dat ik jaren na de feiten niet meer weet waar het over gaat. Soms geraken dingen afgevlakt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat vind ik ook wel, dat je op zich wel veel op je blog kwijt kan en dat het vaak afhangt van de manier waarop (lees:vaag).

      Verwijderen
  5. Dat is een gigantisch dunne lijn waar ik zelf ook vaak met worstel en niet altijd aan uit raak.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig vind ik het niet alijd even erg dat daar niet aan uit te raken is of ik zou stapelgek worden! :-)

      Verwijderen