Pages

dinsdag 7 maart 2017

Graag gelezen #40dagenbloggen blogs - week 1

Aan dit tempo ga ik niet toekomen met de zes toegelaten snipperdagen in het kader van mijn misschien iets te overambitieuze uitdaging om mee te doen aan 40 dagen bloggen. Ja, het heeft ongeveer een week geduurd eer ik doorhad/durfde toegeven dat het misschien iets te hoog gegrepen was.

Alhoewel, het kan nog altijd. Het was in elk geval een pure flashback naar mijn studententijd toen ik ook al overmatig veel tijd besteedde aan schema's maken en planningen opstellen in plaats van aan het effectief studeren, maar intussen beschik ik wel over de gemoedsrust horende bij een uitgewerkte blogplanning voor de komenden dertig-en-zoveel dagen. Of ik de planning uitgewerkt krijg is nog een andere zaak, maar de planning is er al. Dat is het goede nieuws.


Het slechte nieuws is dat als ik elke dag een blogpost uit mijn mouw moet schudden dit serieus ten koste van blogleestijd gaat, net nu al die andere bloggers natuurlijk ook flink in actie zijn geschoten en aan de lopende band blogberichten publiceren.

Ware het niet dat ik ook daar een oplossing voor bedacht heb! Eenmaal per week heb ik in mijn planning een 'bijleesdag' voorzien waarop ik door mijn stapel achterstallig te lezen blogberichten zal gaan én - twee vliegen in één klap - ik zal hier dan een paar links delen van posts van andere deelnemers die me zijn opgevallen of die zijn blijven hangen.

Na de eerste week 40 dagen bloggen vind ik dat je zeker deze berichten eens moet bekijken :

Romina deelt haar meest onmisbare keukengadget -  ha ha, je raadt nooit welk gadget het is! Ik wou dat ik ook zo'n exemplaar had, dat van mij is weliswaar ook onmisbaar, maar eigenlijk toch niet zo handig in de keuken...

Falderie verdenkt iedereen in De Mol - en ik ook zo'n beetje, alleen misschien Annelies nog net iets meer waardoor ik tegelijkertijd hoop dat zij het niet is omdat ze te verdacht is. Hoeveel afleveringen nog?

Joke deelt haar persoonlijke verhaal van hun PGD-traject - heb ik met veel bewondering gelezen, en ik ben vooral blij voor hen dat hun Berre zichzelf binnenkort grote broer mag noemen.

Julienne inspireert me om een klantenkaartwaaier te maken - dan kan ik mezelf een nieuwe (kleinere!) portemonnee cadeau doen!

Blog van Sabrina : graag gelezen

Wie zich geroepen voelt is meer dan welkom om de vijftigste persoon te zijn om de Facebookpagina van Blog van Sabrina een duimpje te geven en zo op de hoogte te blijven.

En tenslotte hoe geweldig zotjes is het niet dat we al opnieuw kunnen buiten spelen na school/werk, dat het dan nog licht is en dat je in het ijskoude gras kan gaan liggen terwijl uw moeder daar een foto van maakt?!

3 opmerkingen:

  1. Och, zo lief van je!
    Gisteren hield ik snipperdag 2. Was het niet van plan. Ik moet dringend wat berichten inplannen. Maar in de ochtend mijn strijk gedaan, 's middags een dutje en dan naar een vergadering en Berre halen. 's Avonds in de zetel geploft en er niet meer uitgekomen om aan de pc te zitten :-)
    Al vind ik het wel leuk, wat actiever terug bloggen. Ik hoop ook dat ik met mijn pgd-verhaal anderen kan steunen. X Joke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik beleef er momenteel nog veel plezier aan, maar het is toch een pittig tempo, zo elke dag bloggen, pfoe! :-)

      Verwijderen
  2. Het schrijven van posts lukt voorlopig nog bij mij (dankzij een strakke planning) maar het lezen van blogs, daar loop ik grandioos met achter. Zo een bijleesdag vind ik alvast een sterk plan :-)

    BeantwoordenVerwijderen