Pages

zondag 19 maart 2017

Graag gelezen #40dagenbloggen blogs - week 2

Twee en een halve week doen we intussen al aan #40dagenbloggen. Dat ik niet de enige ben die aan dit doldwaze plan meedoet, kan je zien aan deze deelnemerslijst. Je merkt het vast ook aan de lawine van blogberichten waaronder je tegenwoordig dagelijks bedolven wordt.



Dat gevoel heb ik toch, althans. Naast mijn eigen blog up-to-date proberen te houden, schiet de tijd om andere blogs te lezen, laat staan erop te reageren er lichtjes bij in en daarom riep ik een tijdje geleden mijn "graag gelezen"-rubriekje in het leven.

Zo maak ik alsnog tijd om eens door de hersenspinsels van de andere bloggers te gaan, heb ik weer inspiratie om zelf een blogbericht vol te pennen en  kan ik collega-bloggers eens in de bloemetjes zetten. Win-win, als het ware!

Blog van Sabrina : Graag Gelezen II

Wat me van deze week bijgebleven is:

Bij Groene Pumps las ik over de bipolariteit van het moederschap.
Dat vat het wel mooi samen, vind ik.

Dromen mag, schreef Elke van Gewoonelke. Helemaal mee eens, maar hoe vaak neem je te midden van de dagdagelijkse beslommeringen tijd om even weg te dromen? Ik eigenlijk toch nauwelijks. Maar als ik het wel doe dan zie ik mezelf ergens op een afgelegen boerderij wat zelfvoorzienend zitten wezen met mijn gezin, onze moestuin en onze dieren. En dan stop ik best met dromen of er doemen allemaal praktische bezwaren voor mijn geestesoog op. Al bij al ben ik niet zo dromerig ingesteld, vrees ik.

Kennen jullie het oplichterssyndroom? Ik las daar voor het eerst over ergens op het internet, waar anders, en weet nog dat ik toen dacht, ah daar is een naam voor. Ik vraag mij namelijk ook wel eens af wanneer mensen gaan doorhebben dat ik ook maar wat doe. 't is te zeggen, meestal denk ik gewoon dat ze mij al lang doorzien hebben! In ieder geval vond ik het wel geruststellend dat Michel daar ook over begon, want hij lijkt mij nu toch een bekwame mens.

Ilse van Kreanimo had het over spam flags en ik dacht, dat moet ik toch eens lezen en ik gaf mijn blog in in MoZ zoals ze aanraadde. Toen ik zag dat die daar in het groen stond was ik eigenlijk al tevreden, want van de hele technische kant van het bloggen heb ik bijzonder weinig kaas gegeten. En ik leer er wel graag over bij, maar naar mijn gevoel ken ik er echt te weinig van om dat allemaal goed op mijn eigen blog te gaan toepassen... (Ik doe maar wat, hallo, oplichterssyndroom!)

Bij Sophietjes heb ik anders ook nog iets geniaals leren kennen: een vlaai rastervorm. Ik had er eerlijk waar nooit bij stilgestaan dat je je dat als thuisbakker ook gewoon in huis kan halen om de enige echte kriekenvlaai zoals bij de bakker, uit de oven te toveren. Weeral iets bijgeleerd!

Tenslotte las ik bij prinses prot over haar groene vingers (of het gebrek daaraan), wat me eraan deed denken dat ik nog eens met mijn gietertje een rondje langs mijn kamperplanten moet maken vandaag. Omdat ik ook geen bijzonder groene vingers heb, maakte ik van zondag mijn vaste plantenverzorgdag in de hoop dat die regelmaat mijn plantjes ertoe aanzet om het wat langer dan gewoonlijk uit te houden in mijn gezelschap.

Las (of schreef) je zelf nog iets memorabels? Laat maar weten en dan komen we eens kijken!

PS : ik weet dat jullie het heel druk hebben met blogs lezen, maar las je mijn voorleesblog al?
Ik geef er een leuk boekje weg en je maakt er nog een goede kans op zolang er niet veel reactie op komt ;-)

3 opmerkingen:

  1. Leuke tips! Ik ga meteen eens bijlezen :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het doet me plezier dat je m'n bericht kwam lezen, en vooral dat het zo herkenbaar is!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hihi, bedankt om eens te komen lezen!

    BeantwoordenVerwijderen