Pages

donderdag 9 maart 2017

Ik kijk door een nieuwe bril - #40dagenbloggen

Ik kijk letterlijk door een nieuwe bril sinds vandaag. En omdat dat nu toch iets is wat niet elke dag gebeurt, vind ik dat ik daar wel eens een blogje aan mag wijden. Want die bril staat elke dag van ’s morgens vroeg tot ’s avonds laat op mijn neus en is nogal bepalend voor mijn uiterlijk.

Al sinds het derde middelbaar bril ik, eerst alleen om in de klas het bord goed te kunnen zien (ik ben dus bijziend), maar al snel dag in, dag uit. Ik heb dat eerlijk waar nooit erg gevonden om een bril te moeten dragen, en nu ook nog vind ik het enkel bij het zwemmen niet zo praktisch. In elk geval was het nooit erg genoeg om ooit lenzen te overwegen, zelfs niet nu ik mijn zoontje elke dag een kunstlens aan- en uitdoe.

Ik ben een beetje de tel kwijt, maar ik zal nu ongeveer aan mijn vijfde of zesde montuur zitten met deze nieuwe bril. Gespreid over een jaar of twintig valt dat nogal mee. Mijn vorige montuur ging zo’n jaar of vier mee en begon nu serieuze sporen van slijtage te vertonen.

Dat zorgde ervoor dat ik mij al een tijdje ongemakkelijk vond bij de wetenschap dat ik geen reservebril had en een ongelukje is snel gebeurd. Het stond al een tijdje op mijn to do-lijstje en gisteren was het moment daar om naar mijn vaste optiek te gaan.

De optiek waar ze de gegevens van al mijn brillen op een papieren fiche in een bakje hebben zitten, waar ik altijd keuze heb uit een lawine aan monturen en er toch blindelings (ha!) op vertrouw dat het modellen zijn die bij me passen. Om door het bos van de brilmonturen de bomen te blijven zien (on a roll here, peoples!) neem ik het liefst mijn moeder mee om een selectie te helpen maken in het aanbod, maar uiteindelijk moet het een beetje liefde op het eerste gezicht zijn (OMG, woordspelingen, stop it!) met mijn nieuwe bril en dan is het snel geklonken.

Blog van Sabrina: bril

Gek hè, dat je zo op een vingerknip kiest hoe je er de komende jaren voor een groot deel van de tijd zal uitzien. Al ben ik nu toch content een reserve exemplaar te hebben. Een voordeel van wat ouder te worden: mijn ogen verslechteren niet echt meer, ik hoefde dit keer geen sterkere glazen dus kan mijn vorige bril nog blijven gebruiken.

Ook grappig hoe ik dacht nog wel een modieus exemplaar montuur te hebben tot je dan die nieuwe modelletjes ziet. Ineens een veel frisser zicht. Voor de fashionista’s onder u: mijn nieuwe model is veel lichter van kleur en gewicht en ik koos voor rondere glazen dan eerst.

Wie nu nieuwsgierig is geworden hoe die nieuwe bril er op mijn neus uitziet verwijs ik graag naar mijn Instagram (@sabrina_vae) voor het resultaat van mijn sessie selfies maken in de auto voor beginners!

Trouwens, nogal service hé, ’s woensdags een montuur kiezen en op donderdag de nieuwe bril afhalen. Of is dat tegenwoordig standaard in de optieken business? Ik ben mijn ganse brillencarrière alleen de service van deze optiek gewoon. Waar Leon dankzij zijn brilletje trouwens al de vierder generatie van mijn familie is die er terechtkan. Dat vind ik dan tof. Daar kan geen brillenketen met geweldig irritante radiospotjes tegenop.

Niet gesponsord. Enkel puur en ongebreideld enthousiasme voor mijn nieuwe bril. En voor optiek Persoons in Tessenderlo.




1 opmerking:

  1. Zelf draag ik al jaren lenzen, maar aangezien ik daar de laatste tijd echt wel last van ondervind ben ik me een nieuwe bril gaan aanschaffen en liet ik toen een heuse brilstyling doen. Was een heel fijne ervaring, al heb ik wat langer op de nieuwe bril moeten wachten dan jou :-) Gisteren al eens gaan piepen op je Instagramaccount en het is een heel mooi exemplaar!

    BeantwoordenVerwijderen