Pages

dinsdag 14 maart 2017

PLOG 14 maart 2017 - #40dagenbloggen

Een PLOG, dat is een picture log en dat is een blogbericht waarin je een dag documenteert aan de hand van foto's. Ik koos vandaag uit om de hele dag lang te pas en te onpas te lopen zwaaien met mijn smartphone om foto's te maken. Niet zo anders dan andere dagen dus. Al was het wel een ongewone dag vandaag omdat we weer eens verwacht werden in het UZA met Leon, en dat word ik maar niet gewoon.


Blog van Sabrina : PLOG

Mijn dag gaat pas officieel van start na die eerste kop koffie. Ook al zijn mijn twee kids al véél eerder wakker, first coffee en dan pas moeilijke verzoeken ("je moet de korstjes van mijn bokes doen", "ik wil nog wààààter drinken"). Als ik me ga klaarmaken passeer ik een kindje dat in pyjama een boekje zit te lezen, hoe zalig is dat. Het is zelfs een boekje van Bart Moeyaert voor eerste lezertjes dat we in de bib vonden. Heerlijk vind ik dat altijd als mijn niet zo subtiele leesstimulatie effect blijkt te hebben. 

Omdat vandaag de echtgenoot thuis is om mee op raadpleging te gaan bij medische genetica heb ik voor de verandering de badkamer helemaal alleen voor mezelf. Normaalgezien is hij 's morgens vroeg al vertrokken naar zijn werk, maar nu houdt hij beneden de kinderen bezig zodat ze me niet achterna sluipen naar de badkamer om me daar zoals meestal gezelschap te houden terwijl ik me klaarmaak.

We moeten op tijd vertrekken dus moeke komt om Anna naar school te brengen en dan gebeurt het dat het kleren aandoen even moet wijken om in ondergoed voor moeke de deur te gaan open maken.

Blog van Sabrina : PLOG

Gewapend met wel twéé Bumba's vertrekken we richting Antwerpen. Chapeau voor de mensen die elke dag die E313 en bijhorende files trotseren, ik zou er stapelgek van worden. Ook vandaag verschijnen al snel de meldingen van behoorlijk lange file, dus als volgens ons GPS-toestel blijkt dat we er via "vermijd snelwegen" maar even lang over zouden doen als dat we in de file zouden aanschuiven nemen we het risico om de eerstvolgende afrit te nemen. Zo hebben we eens een ander uitzicht onderweg. Het bleek een goeie zet want mooi op tijd wandelen we het UZA binnen. 

En ook een hele mooie wachtzaal blijft natuurlijk wel gewoon een wachtzaal. Waar Leon enorm teleurgesteld was dat er geen speelgoed was. De jongen stelt gewoon zijn eisen aan een goeie wachtzaal. Gelukkig mogen we vandaag niet klagen en waren we al snel aan de beurt. 

Vanzelfsprekend geen foto van de consultatie zelf. Dan ben ik echt met andere dingen bezig dan foto's nemen. Al zijn we vandaag nauwelijks wijzer geworden: we moeten gewoon nog blijven afwachten tot het genetisch onderzoek ver genoeg staat om eventueel een diagnose te kunnen krijgen en zelfs dan hebben we daar geen garantie op. Heel moeilijk allemaal, want wij zijn er eigenlijk zelf niet enorm vragende partij naar om per se een diagnose te krijgen, omdat die ons niet noodzakelijk veel duidelijkheid gaat kunnen brengen, maar intussen draaien we wel mee in het mallemolentje. Leon vindt het allemaal best oké.

Blog van Sabrina : PLOG

Joepie, met de lift naar beneden waar we traditiegetrouw een stukje taart gaan eten. Traditiegetrouw omdat Leon zo beslist heeft dat dat is wat we doen als we in het ziekenhuis bij de dokter geweest zijn. Het minste wat we kunnen doen omdat hij altijd zo flink is en hij tegenwoordig op voorhand duidelijk laat blijken dat hij niet naar de dokter wil. Moedergevoelens bespelen kan hij als de beste!

We kunnen zonder file vlotjes naar huis rijden waar Leon nog wat kan relaxen bij de Bubble Guppies en met z'n piratenschip vooraleer hij een dutje gaat doen. 

Blog van Sabrina : PLOG

Voor mij het ideale moment om mij aan mijn laptop te installeren om wat administratie bij te werken en anderhalf jaar aan Instagram foto's eindelijk in fotoboekvorm te bestellen. Halverwege de middag belt een buurvrouw aan met tombola lotjes voor wat vroeger ziekenzorg was, zowat het enige wat ik aan de deur koop en toch nog nooit iets gewonnen met die tombola!

En als er nu één ding is wat mijn niet bestaande dieet kan ruïneren dan is het zo'n dag met een ziekenhuisbezoek, tijd voor een namiddagsnackje dus. Voor je het weet is het alweer tijd om Anna van school te halen: altijd te voet omdat we met de auto verder moeten omrijden dan dat we snel langs de kerk te voet gaan. Vlug huiswerk maken en het ging er minder erg aan toe dan het eruit ziet. Anna lijkt helemaal haar draai gevonden te hebben in het eerste leerjaar.

Blog van Sabrina : PLOG

Want we wilden nog een frisse neus gaan halen in de speeltuin. Al verdween de zon natuurlijk wel gelijk achter de wolken op het moment dat we aankwamen. Na het spelen wachten de meisjes in de auto op de jongens die ... frietjes halen in het frituur! Ik was van plan een disclaimer aan dit bericht toe te voegen om te melden dat wij heus niet elke dag taart en koffie met wafeltjes én frieten van de frituur eten, maar dat vond ik dan een beetje flauw. Want ja, wij hebben van die dagen. En soms hebben wij ook dagen waarop we allemaal flink fruitjes en groentjes eten...

Blog van Sabrina : PLOG

Na het eten vond ik een kindje met een Jommekesboek van papa in de zetel. Wederom hoera voor niet zo subtiele leesstimulatie! 's Avonds haalde ik was huishoudwerk in, afwasje doen, wasmachine insteken en terwijl kindjes in bed krijgen zodat ik mij met kaarsje aan en laptop op schoot in de zetel kan installeren om dit verslag uit te brengen!

Een gewone niet zo gewone dag als het ware.

7 opmerkingen:

  1. Amai, elke dag bloggen. Bij was het bijna drie maanden geleden, oeps :-)
    Ik las iets van een diagnose bij Léon? Waar zoeken ze dan naar?
    Wij zijn nu stilaan bezig om onze kleine man te laten testen. Diagnose autisme zou wel handig zijn voor extra begeleiding op school enzo...
    Fijn om nog eens te komen lezen :-)
    Mooie nieuwe lay-out!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Via het genetisch onderzoek willen ze kijken of er mogelijk een diagnose is voor zijn oogproblemen in combinatie met zijn (motorische) ontwikkelingsachterstand. Alleen staat dat onderzoek momenteel nog in kinderschoenen. Het blijft dus nog afwachten. Voor jullie ook nog veel succes met de onderzoeken.

      Verwijderen
  2. Hihi, dagen met frietjes én taart én chocoladewafels, dat mag al eens he :) En is dat bresiliennetaart? Want dan ben ik best wel wat jaloers op Leon vrees ik... Moet hij die genetische onderzoeken dan blijven krijgen, ook al willen jullie niet per se een diagnose?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was ziekenhuiscafeteria-bresilienne, dus je moet niet té jaloers zijn ;-) De onderzoeken moeten niet per se, maar omdat we op termijn misschien wel een diagnose willen (als dat al mogelijk is) laten we het onderzoek nu wel lopen... Zoals ik al zei, niet altijd makkelijk!

      Verwijderen
  3. Mooie plog!
    Ik stelde me net dezelfde vraag als 'me petit requin' trouwens - onze Lars heeft de diagnose autisme en we werden ook gevraagd voor uitgebreid genetisch onderzoek maar nemen hieraan niet deel. Omdat het voor ons niet van belang is. Beetje egoïstisch natuurlijk maar we willen hem niet door onnoodzakelijke onderzoeken moeten gaan.
    Gewoon maar om te zeggen dat je wel de keuze hebt, laat jullie niet overdonderen door meneer doktoors he ;-)
    Lien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik snap jullie standpunt! Indien mogelijk, want da's dus niet zeker, willen wij waarschijnlijk op termijn wel graag weten of er een diagnose is voor Leon, vooral ivm erfelijkheid. We laten daarom nu al het onderzoek lopen, maar dan met zo weinig mogelijk bijkomende onderzoeken (zoals scans onder narcose) voor Leon. Blijft altijd een afweging...

      Verwijderen
  4. Wat een leuke plog! En no worries, wij hebben hier ook dagen dat we frietjes, taart, koekjes en andere iets minder gezonde dingen eten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen