Pages

zaterdag 4 maart 2017

Tips voor kindvriendelijke wandeltrips - #40dagenbloggen

Allemaal goed en wel, 40 dagen bloggen, ware het niet dat ik op de derde dag (gisteren dus) al een onvoorziene, maar gelukkig wel toegelaten snipperdag nam. Het effect van een hele week thuis met m’n kinders tijdens de krokusvakantie is blijkbaar dat ik mijn vrijdagavond al slapend onder een dekentje in de zetel doorbreng in plaats van al bloggend.

 Niet getreurd, vanmiddag werd de kleinste in bed gedropt voor een middagdutje. Ja, hij doet nog middagdutjes en nee, ik heb geen idee wat ik ga aanvangen als hij ze gaat afschaffen! De oudste parkeerde ik met een kommetje popcorn voor tv en zo kan ik mij toch even aan mijn laptop installeren. Efficiënt ouderschap, of hoe heet dat dan?!



Wat ik me ook al realiseerde in het kader van mijn onbezonnen plan om 40 dagen lang te bloggen is dat het wel eens moeilijk kan worden om 40 blogposts lang origineel uit de hoek te komen. We kregen dan wel een lijst met mogelijke onderwerpen om over te bloggen, maar ook daar moet je dan ook iets over te vertellen hebben, natuurlijk.

Gelukkig kan ik al op een ruim blogarchief terugvallen en ga ik daar de komende weken wellicht nog wat in grasduinen. Vandaag zet ik graag een paar van onze uitstapjes naar het bos in de kijker. Voor wie er op de laatste dag van de krokusvakantie nog op uit wil trekken, bijvoorbeeld.

Blog van Sabrina : Wandeltrips tips

De onderstaande uitstapjes hebben allemaal gemeen dat het wandelingen zijn die - in theorie - allemaal perfect te doen zijn met kleine kinderen, het zijn wandelinkjes van max. een kilometer of twee. We weten allemaal dat er in de praktijk vast wel kindjes zullen zijn die een plotse aanval van pijne voeten/buikpijn/”ik kan echt niet meer stappen”/vul zelf aan… zullen krijgen, maar toch: wij blijven fan van het bos.

 Om met onze kindjes de natuur in te trekken durven we het eeuwige gezeur nog te trotseren: het bos is elk seizoen anders, kinderen leven zich er toch altijd uit én je keert naar huis terug met een gezonde blos en frisse neus. Wie inspiratie zoekt kan bijvoorbeeld hier een frisse neus gaan halen:

De bosbewonersroute in Hechtel

Het lieveheersbeestjespad in Hechtel

Het Vinne in Zoutleeuw

Speellandschap Dommelvallei in Overpelt

De Schans van Gerhees in Ham

Het kabouterpad in Lommel & de Heksje Lotje wandeling in Zonhoven

Oh, en de foto bij deze post is gewoon genomen op onze eigenste Kepkensberg, die zowat in onze achtertuin ligt, al moet je je vooral niet veel voorstellen bij de benaming "berg"! Je hoeft dus zeker niet ver te gaan om een leuk stukje bos te vinden waar je kinderen zich kunnen uitleven.

Maar wie nog tips voor kindvriendelijke wandeltrips heeft in Limburg of ruime omgeving, mag ze hieronder altijd laten weten. De familie Dagtrippers dankt u!

1 opmerking:

  1. Ik kijk zooooo uit naar de lentedagen om weer gezellig te gaan wandelen met onze dropjes.

    BeantwoordenVerwijderen