Pages

donderdag 16 maart 2017

Twee geniale keukenhacks - #40dagenbloggen

Wat is de keukengadget die je het vaakst gebruikt en waar je zelfs niet meer zonder zou kunnen leven?

Niet zozeer keukengadgets als geniale keukenhacks wil ik vandaag met u delen. Ik deel ze omdat ik ze zelf ooit oppikte van een of andere blog en het zijn twee tips van een werkelijk ongekende genialiteit dat ik ze graag nog eens onder de aandacht breng!

 "Zijn dat nu uw sleutels die in de frigo liggen? Waarom legt ge nu uw sleutels in de frigo?"

Blog van Sabrina : keukenhacks

Ik werd er deze namiddag op het werk op aangesproken, waarna ik vol trots deze geniale keukenhack uit de doeken kon doen.

Want ik had in mijn middagpauze namelijk een zonovergoten wandelingetje gemaakt naar de supermarkt om daar het eerste bakje aardbeien van het jaar te kopen. Anna was al een tijdje aan het zeuren om aardbeien en nu zag ik er staan die geen stukken van mensen kostten. Ze komen wel nog altijd uit Spanje, maar om ook al eens letterlijk van de lente te proeven mag dat wel eens. Ik proefde ze voor en het is niet echt the real deal, maar kom, die vitamientjes hebben we toch weer gehad.

Ik weet niet hoe dat met u zit, maar als ik op het werk mijn pc afsluit, staat mijn hoofd op huiswaarts keren, dan pak ik mijn spullen en vertrek ik. Zonder in de koelkast te gaan checken of ik er nog iets had staan dat eigenlijk ook mee naar huis moet. Daar sta je dan met al je efficiëntie van onder de middag al snel wat te gaan kopen voor het avondeten!

Tenzij je natuurlijk je autosleutels bij in de koelkast legt, want zonder kan je toch niet vertrekken. 

Een tweede toptip staat toevallig op de foto die ik wilde nemen voor het recept van zalm uit te oven dat je hier eerder al kon lezen.

Blog van Sabrina : keukenhacks

Het betreft hier de truc met de houten lepel op de kookpot die ervoor zorgt dat het water niet overkookt.

Geniaal in z'n eenvoud en het zorgt ervoor dat "even snel door Instagram scrollen tijdens het spaghetti koken" niet noodzakelijk zorgt voor een gigantische opkuis van overgekookt spaghettiwater achteraf zorgt.

Het is zo'n trucje dat je moet proberen voor je gelooft dat het echt werkt - allez, ik vond dat toch - en nog elke keer vind ik het ongelooflijk dat dat dus echt werkt. Rap content wel, ik!

Naar het schijnt heeft het iets te maken met de geleiding van de kookpot en dat het hout dat tegenhoudt en dat fysica nooit een sterk punt van mij geweest is.

Grote dank ben ik dan ook verschuldigd aan wie ook de blogger was waar ik het ooit eerst las en als jij nog zo'n geniale keukenhacks hebt, deel ze in de comments en mijn eeuwige dankbaarheid wordt uw deel!


11 opmerkingen:

  1. haha van die sleutels, ik zou niet kunnen lachen, ik zoek pas mijn sleutels als ik aan mijn auto ben, meestal anderhalve kilometer verderop :-D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh nee, dat zou serieus vloeken zijn. Tot zover de genialiteit van mijn keukenhacks :-D

      Verwijderen
  2. Oh, dat van die houten lepel ga ik proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat van die lepel kende ik al, maar je sleutels mee in de koelkast steken, dat is een trucje dat ik nog niet kende! Ik zou het aan mijn man willen uitleggen omdat hij vaak dingen vergeet in de frigo op het werk, maar hij gaat met het openbaar vervoer. Hij zal pas thuis zien dat hij zijn sleutels niet meeheeft ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan me inderdaad inbeelden dat er situaties zijn waarin het niet zo handig is!

      Verwijderen
  4. Haha, wat Samaja over haar man zegt, zou mij ook overkomen: de trein nemen en dan aan de voordeur beseffen dat mijn sleutels - en mijn aardbeien - nog in de frigo op het werk liggen :) Misschien mijn abonnement erbij leggen dan? ;)
    En dat van die houten lepel, geniaal he!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zelfs voor treinreizigers een oplossing, ideaal! :-)

      Verwijderen
  5. Pannen koken bij mij best vaak over helaas, dus ik ga de truc met de houten lepel zeker gebruiken. Bedankt voor de tip!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zalige tips! Ik ga ze beide proberen :-)

    BeantwoordenVerwijderen