woensdag 8 maart 2017

Wat er in mijn handtas zit - #40dagenbloggen

Wat zit er momenteel allemaal in je handtas (of manbag/rugzak voor de heren)?

Een van de voorgestelde onderwerpen om over te bloggen in deze veertigdagentijd, en dat treft want dan kan ik u ineens mijn nieuwe handtas tonen. Ik ben een trouwe handtassengebruikster, mijn collectie is niet bijzonder uitgebreid en ik wissel ook niet zo heel vaak af. In de praktijk ben ik een tijdlang aan één exemplaar verknocht tot het stikversleten is.


Meestal komt er dan een moment waarop ik het zelf echt te schaamtelijk vind om nog veel langer met zo'n afgeleefde sjakos rond te lopen en dan is het tijd voor de zoektocht naar een nieuw exemplaar. Zo ook onlangs en momenteel probeer ik zelfs een voor mij revolutionair systeem met twee handtassen uit: een grotere tas (die is nieuw) die ik meesleep naar het werk of als we een daguitstapje maken en een kleinere tas (die had ik al) voor als ik snel even her of der heen moet en niet mijn halve hebben en houden moet meesleuren.

De nieuwe tas moest vooral ruim zijn, over de schouder gedragen kunnen worden en deze heeft als doorslaggevend argument dat je een van de schouderriemen kan omvormen tot riempjes om de tas als rugzak te dragen.

Blog van Sabrina : handtas

Het oude tasje heb ik jaren geleden gekocht en het heeft het grootste deel van de tijd in de kast gelegen omdat ik het echt te klein vond. De nieuwe tas is echt te groot is om snel snel ergens mee naartoe te nemen, wat dus in voordeel van het klein maar fijne tasje speelt.

Blog van Sabrina : handtas

Wat betreft de inhoud van mijn handtas zie je hieronder een representatieve afbeelding: portefeuille, pen, vieze zakdoek (het waren er eigenlijk twee), een notitieboekje voor als ik dringend een geniale inval moet opschrijven. Het stoffen tasje neem ik mee voor het hilarische opschrift en eigenlijk ook om mijn brooddoos en tussendoortjes mee te nemen (kan zo bij in de nieuwe tas). Muntjes voor de occasionele kriebelhoest, lippenbalsem en een doosjes met brillenpoetsdoekjes, pilletjes tegen de hoofdpijn en maandverband sleep ik ook altijd mee.

Blog van Sabrina : handtas

Mijn auto- en huissleutels zouden best ook altijd in mijn tas zitten, maar die slingeren het vaakst ergens in huis rond. En ik probeer mezelf de goede gewoonte aan te kweken om altijd van die herbruikbare zakjes om fruit en groenten mee in te pakken bij te hebben, maar dat lukt nog niet zo goed.

Tel er een groot deel van de tijd nog een boek of ereader bij en alle willekeurige rommel die kinderen met zich meebrengen en mijn grote tas is geen overbodige luxe.

Hebt ge trouwens gezien dat mijn hipster pannenkoekenplantje daar volstrekt nutteloos staat te wezen naast de sjakossen? Ik zocht al keilang een excuus om het plantje op de foto te krijgen en ik hoop dat het vandaag de ondermaatse fotokwaliteit wegens het donkere weer kan compenseren #sorrynotsorry en #bloggersgonnablog en #40dagenbloggen enzo!

2 opmerkingen:

  1. Leuke tassen! Ik heb vaak een grote tas mee, maar heb ook een kleiner exemplaar liggen voor als ik snel ergens naartoe moet of de grote tas gewoon niet praktisch blijkt te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha, die uitleg over dat pannenkoekenplantje, zalig :) Dacht eigenlijk gewoon dat je je handtassen gezet had naast het plantje i.p.v. het plantje naast de handtassen ;)
    Mooie portemonnee trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen